Alert Sign Dear reader, online ads enable us to deliver the journalism you value. Please support us by taking a moment to turn off Adblock on Dawn.com.

Alert Sign Dear reader, please upgrade to the latest version of IE to have a better reading experience

.

England paper admits Younis Khan `mistake`

Email


Your Name:


Recipient Email:


“Younis Khan thus stands vindicated but is nevertheless keeping his options open whether to file a suit against The Daily Telegraph for damages or not,” the former captains lawyer said. —AP/File Photo
LAHORE One of England's leading newspapers, The Daily Telegraph, has admitted its mistake of incorrectly mentioning former Pakistan captain Younis Khan as being managed by Azhar Majeed, the main character of the infamous spot-fixing scandal which involved three Pakistan players in Lord's Test last August.

In a press statement, Younis' laywer Ahmad Qayyum said “The Daily Telegraph on Aug 31, 2010, when the scandal broke in the United Kingdom, mentioned that leading Pakistani cricketers including Younis Khan had been managed by Mr Azhar Majeed in his professional capacity as a legitimate agent.

“Younis Khan, being one of the few Pakistani cricketers who had never been managed by Mr Azhar Majeed, had through his legal counsel Mohammad Ahmad Qayyum issued a notice of defamation to The Daily Telegraph.

“The Daily Telegraph today, admitting that Younis Khan was not managed by Azhar Majid, corrected the news item. However, it asserted that their mistake was not defamatory as it only said that Mr Azhar Majid was acting as a legal agent and same did not amount to defamation or Younis Khan being linked to the match-fixing scandal.

“Younis Khan thus stands vindicated but is nevertheless keeping his options open whether to file a suit against The Daily Telegraph for damages or not.”

DAWN_VIDEO - /1029551/DAWN-RM-1x1

LARGE_RECTANGLE_BOTTOM - /1029551/Dawn_ASA_Unit_670x280


Comments (0) Closed